להצעה משתלמת
שלח פרטים

התקנה ותחזוקה של מעקות ושערי ברזל

שערי ברזל ומעקות ניתן להתקין סביב בית פרטי או לצרכי תיחום של חניה. הם יכולים להיטיב לשמש גם גרמי מדרגות, פנטהאוזים, חדרי מדרגות (במבנים ציבוריים או בבתים פרטיים). כמובן גם במרפסות, לשמירה על שטחי מחסנים ולוגיסטיקה, נדרשים שערים ומעקות נאותים. איך מתקינים ואיך מתחזקים את המעקות ואת שערי הברזל? שורת הדגשים שלהלן תבהיר זאת היטב.

ביצוע מדידות והכנות לקראת התקנה

באופן אידיאלי, אף פעם לא יגיע איש מקצוע המצויד במגוון כלי עבודה מבלי לבצע צעד מקדים חשוב ביותר. אפילו אם רוצים להתקין שער ברזל יחסית סטנדרטי או מעקה מעוצב, יש צורך לבדוק את המידות המדויקות. לצד המדידות, חשוב לבחון את האזור שבו תבוצע ההתקנה. אם היה שער ישן או שמפרקים מעקה קודם, יתכן ועל בסיס התשתית הקיימת אפשר יהיה להתקין את החדש. זאת גם הסיבה שאם מבצעים פירוק, כדאי לעשות זאת בזהירות. אם לא כן, בהחלט יתכן שההתקנה תתעכב עד שתושלם הכנת תשתית או שיוסרו מרכיבים לא רצויים שנשארו באתר.

הגדרת מטרה ובחינת חלופות בהתקנה ובתחזוקה

לקראת התקנה או תחזוקה, אין ספק שצריך להצטייד מכל מיני כלי עבודה איכותיים. אך עוד לפני כן, כדאי להגדיר מטרה ולבחון כמה חלופות. זאת בהנחה שלא מגיעים מראש עם מפרט מדויק, עם ידע החלטי, איזה מעקה רוצים או איזה דגם של שער ברזל יותקן בדיוק. תנו דעתכם לכך שמעקה מסוג מסוים יכול להיות בעל אמירה אסתטית והתאמה ליצירת מתחם קונספטואלי נפרד, אך פחות מתאים לשמש למשל לתיחום מרפסת גבוהה. לעומת זאת, יש מעקות שהם גם מאוד עמידים, גם אסתטיים וגם בעלי אמירה. גם לגבי תחזוקה, הרי שאפשר להחליט כמה רוצים להשקיע ואיך להשקיע. מעקה ישן ניתן לחדש באמצעות הסרת חלודה וצביעה. אך אפשר גם לבצע חידוש עמוק יותר, תוך החלפת חלקים לא רצויים, ביצוע ריתוכים ושדרוגים. 
התקנת מעקות יואב עובדיה

בחירת הדגם הרצוי או פיתוח דגם ייחודי

התקנה של מעקה ברזל או שער תיבחן על פי הסטנדרט הרצוי והתכלית שעומדת מול העיניים. ככלל, שערי ברזל ניתן לייצר בדגמים סטנדרטיים, מקובלים. לעומת זאת, ניתן גם להזמין פיתוח של דגם מיוחד, עיצוב אישי. קיימת גם דרך הביניים של התבססות על דגם נפוץ, תוך ביצוע התאמות ושינויים. ככל שחפצים בתוצאה יוקרתית יותר ואישית יותר, כך קיימת עדיפות לדגם שמיוצר בהתאמה.

הצטיידות בכלים מתאימים

בהתאם לסוג השער, המעקה והצורך בהתקנת תשתית או הכנות בשטח, יש להכין כלי עבודה. הללו יכולים לכלול מקדחות, מברגות, כלי חיתוך, מכשירי ריתוך, ברגים, מכשירי מדידה. לעיתים יהיה צורך גם ציוד ליציקת תשתית בטון או כלי עיבוד למרכיבי עץ (אם מדובר על מעקה או שער משולב).

כך מתחזקים מעקות ושערים מברזל

במידה וכבר מותקן אצלכם מעקה או שער מברזל, יש כמה דרכים לתחזוקה מיטבית. ראשית, צירים יש להקפיד לשמן. שער חורק מהווה מטרד. השימון שומר על הציר ועל השקט גם יחד. בנוסף, מזמן לזמן כדאי לצבוע את חלקי הברזל בצבע חדש. אם ישנם חלקים מכוסי קורוזיה, ניתן להשתמש בצבע לשימוש ישיר על חלודה. אם החלודה מרובה, עדיף לפני כן להשקיע בהסרת חלודה ורק לאחר מכן, צביעה. בנוסף, ניתן לתחזק חיבורים שונים או להחליף ברגים שהתיישנו, במידה ויש חשש שהמעקה או השער איבדו מיציבותם. תחזוקה שוטפת יכולה להפוך גם את הישן ואפילו העתיק, למרהיב לעין, תקין ועמיד כראוי. 

צור קשר:
השאר פרטים
התקשרו עכשיו: 050-6417170
או השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם